Troost in Jezus Christus



Hoi bezoeker,

Op deze blog kunnen jullie allerlei troostende en andere christelijke teksten lezen.

Als jullie vragen hebben hoor ik het graag!

Ik hoop dat jullie veel aan deze site hebben. Ik probeer regelmatig iets nieuws te plaatsen!


groetjes Judith

dinsdag 10 juli 2012

Redenen

Soms..
soms snap je het leven niet.
Dan weet je niet waarom iets gebeurt.
soms weet je de reden van een gebeurtenis niet.
Je ziet alleen maar negatieve gevolgen,
en je vraagt je af: 'waar is God?'

soms..
soms denk je het leven te snappen.
Dan denk je te weten waarom iets gebeurt.
soms zie je een reden van een gebeurtenis.
Je richt je op dat gevolg.
Maar achteraf blijkt dat gevolg niet te kloppen..

In beide gevallen geldt:

Soms willen we de reden niet zien..
Soms kunnen we de reden niet zien..
Soms is het beter als we de reden niet zien
Achteraf zul je soms zien: Zo is het beter.
Soms duurt dat achteraf heel lang, en ben je bang dat het nooit meer zal komen.
Soms komt dat achteraf nooit, en merken alleen andere mensen het.

Onthoud altijd: God heeft overal een bedoeling mee.
Misschien zie ik die bedoeling niet, of nog niet.
Misschien zie ik alleen een andere, kleinere bedoeling,
maar zie ik het hoofddoel niet.

Het leven is af en toe ingewikkeld, vertrouw op God.
Hij heeft het beste met je voor!

Wat je daarvoor nodig hebt? Geloof, vertrouwen, en een hele hoop geduld!

1 opmerking:

  1. Mooie boodschap Judith! Vertrouw op God, al begrijp je de weg niet!
    groetjes Lenie Westra

    BeantwoordenVerwijderen